ویپینگ

مقایسه ویپ با سیگار

مقایسه ویپ با سیگار
مقایسه ویپ با سیگار

نمایش ویدیو درباره smoking-vs-vaping

.مقایسه ویپ با سیگار را از چگونگی و نحوه اختراع و شروع ویپینگ آغاز کنیم

.چرا و از کجا ویپینگ شروع شد

بیش از یک دهه از انقلاب ویپینگ در جهان می گذرد، اگرچه در بسیاری از تبلیغات رسانه‌‏ای - که معمولا هم توسط صنعت دخانیات تأمین مالی می‌شوند – همچنان در مورد این بحث می‌کنند که آیا سیگار بهتر است یا ویپینگ. مفهوم ویپینگ یا تولید بخار الکتریکی مفهومی است که  برای برخی از کشورها کاملاً جدید است.

از آنجا که تولید دود الکترونیکی یا سیگار مصنوعی پدیده‌ای است که اخیرا اختراع شده ؛  با این حال معلوم نیست چرا عده‌ای تفاوت بین این دو را درک نمی‌کنند و تصور می‌کنند ویپینگ همان سیگار معمولی است. با این حال، از آنجایی که ویپینگ به عنوان یک پدیده جهانی به رشد خود ادامه می دهد، افراد بیشتری به این واقعیت پی می برند که ویپینگ به هیچ وجه سیگار .نیست و تفاوت ماهوی این دو بسیار زیاد است 

ویپینگ چیست؟

منظور از ویپینگ (Vaping)، استنشاق بخاری است که توسط انواع دستگاه ویپ ایجاد می‌شود. دستگاه‌های ویپ وسایلی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سیگار کشیدن را با خطر پایین‌تری شبیه سازی کرد. این دستگاه‌ها دارای کارتریج‌هایی هستند و در آن مایعی که دارای طعم‌دهنده، نیکوتین و برخی مواد طبیعی و شیمیایی است، ذخیره می‌شود

دلیل رشد سریع و فراگیر شدن پدیده ویپینگ در جهان، توانایی این پدیده در تولید لذت سیگار است بدون آنکه اثرات سوء سیگار را به همراه داشته باشد و این موضوع در مقایسه ویپ با سیگار قابل مشاهده است. از آنجا که به طور طبیعی انسانها به سلامت خود اهمیت می‌دهند، لذا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سیگار مجازی مصرف کنند که همان ویپینگ است تا سیگار واقعی؛ و لذا ما شاهد روزافزون استفاده از این پدیده در اغلب کشورهای جهان هستیم.

با این حال افرادی هم هستند که به تبلیغات رسانه‌ها اعتماد می‌کنند و معتقدند که اثر سوء ویپینگ از سیگار بیشتر است، آنها در واقع نمی‌دانند در پشت پرده این صحبت، شرکت‌های تولید دخانیات هستند و تلاش می‌کنند با طرح اینگونه شبهات بازار بسیار پررونق دخانیات را همچنان پیشتاز نگه دارند.

ما در اینجا برای مقایسه ویپ با سیگار 10 دلیل آورده‌ایم که ثابت می‌کند چرا ویپینگ از سیگار بهتر است به این امید که بتوانیم ذهنیت اینگونه افراد را تغییر داده و حرکت به سمت کیفیت زندگی بهتر را برای آنها به ارمغان آوریم.

10 دلیل برتر که چرا ویپ بهتر از سیگار است :

  • ویپینگ هیچ ضرری برای اندام‌ها و سیستم‌های حیاتی انسان ندارد
  • ویپینگ نسبت به سیگار کمتر اعتیادآور است! و میزان نیکوتین آن قابل کنترل است
  • ویپینگ به افراد سیگاری کمک می‌کند کم کم سیگار را ترک کنند
  • ضرر استفاده از ویپینگ برای اطرافیان نسبت به سیگار کمتر است
  • خطر مصرف ویپینگ برای محیط زیست به مراتب کمتر از سیگار است
  • مواد خطرناک موجود در ویپینگ به مراتب کمتر از مواد خطرناک داخل سیگار است
  • مصرف ویپینگ نسبت به سیگار آسان تر است
  • مصرف ویپینگ از نظر اقتصادی نیز نسبت به سیگار مقرون به صرفه‌تر است
  • مصرف ویپینگ همانند مصرف سیگار منجر به آشفتگی نمی‌شود!

آسیب‌های سیگار

مقایسه ویپ با سیگار را با بیان آسیب‌های سیگار هم میتوان انجام داد.سیگار به دلیل عامل آسیب رسان به سیستم تنفسی و قلبی عروقی، پدیده‏‌ای بدنام است، در حالی که ثابت شده است که ویپینگ چنین کاری را با این بخش‏‌های بسیار مهم از بدن انجام نمی‌دهد.

زمان زیادی طول نکشید که دانشمندان پس از شروع تحقیق بر روی سیگار، ارتباط بین مصرف سیگار و آسیب به سلامتی را کشف کردند، اما تاکنون بعد از صدها مطالعه و تحقیقی که پیرامون اثر مصرف ویپبنگ بر سلامت انسان انجام شده است، تقریبا در هیچ تحقیقی موضوع اثر سوء ویپینگ بر سلامت انسان گزارش نشده است.

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان وجود دارند که قبلاً توانسته‌اند با استفاده از سیگار الکترونیکی موفق به ترک عادت کثیف سیگار شوند و برای همیشه از این بلا خلاصی یابند. علاوه بر این، شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که ثابت می‌کند ویپینگ در مقایسه با سایر درمان‌های جایگزین نیکوتین مانند چسب‌ها یا آدامس‌ها، مؤثرترین وسیله برای ترک سیگار است.

برخلاف روش‌هایی که قبلاً  برای ترک سیگار امتحان شده است، ویپینگ در زمینه ارضای تمام جنبه‌های رفتاری سیگار موفق‌تر عمل می‌کند و فرد سیگاری را از بسیار جهات نظیر ایجاد احساس در ریه‌ها و گلو و همچنین مشغول بودن دست‌ها اقناع می‌کند.

تهران- خیابان نیروی‌هوایی - پلاک39 طبقه1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *